Lead Audience (Fulltime – Groningen)

Met MeMo² zijn wij dagelijks aan het werk voor (internationale) grote klanten en zijn we inmiddels uitgegroeid tot een markant leider op het gebied van Crossmedia Effect Tracking en Effect attributie. Trackers, Analytics en Data-Science oplossingen worden in combinatie gebruikt om merken volledige controle over commercieel succes te geven.

Voor ons Data Science Center in Groningen zijn wij op zoek naar een Lead Audience. Met een team van Young Professionals zijn wij momenteel vanuit Groningen in de lead van nagenoeg alle datastromen die worden uitgezet binnen MeMo². Als Lead Audience zal je binnen deze datastromen een belangrijke rol gaan vertolken en zorg jij voor structuur binnen deze (internationale) processen. Om hierin succesvol te worden en dagelijks met veel plezier je werk te doen denken wij dat interesse in Media, Marketing en/of de laatste technologieën zal helpen.

Je krijgt de mogelijkheid direct te werken voor internationale, grote klanten (zoals bol.com, Rituals, Asics, Twitter, Nike etc.). Wij zijn ervan overtuigd dat we bestaande dataprocessen de laatste jaren flink hebben verbeterd en geautomatiseerd. Maar denken ook dat deze nog veel beter kunnen, als Lead Audience zorg je ervoor dat je snel overzicht creëert van de bestaande planning en processen, maar durf je ook gelijk verder te kijken hoe we dit kunnen verbeteren.

Eind 2019 heeft MeMo² een eigen onderzoeksapplicatie gelanceerd, genaamd THX. Deze applicatie is beschikbaar voor iOS/Android en stelt gebruikers in staat om snel mee te doen aan korte onderzoeken, maar ook een vergoeding te ontvangen door te participeren aan passieve metingen (zoals locatie / geluid). Als Lead Audience zorg jij ervoor dat de THX. app gebruiker een goede afspiegeling is van de Nederlandse (en straks internationale) consument. Je gaat dus actief op zoek naar manieren van werving en ook partnerships met andere Audience partijen en mogelijkheden om hier zorg voor te dragen.

Kortom;

Als Lead Audience zal je binnen MeMo² direct komen te werken met Nederlands Grootste Consumentenpanel en het Audience van de THX. app, maar ook de onderzoeken die hierbij plaats vinden. Je gaat gelijk aan de slag met de planning van de verschillende projecten die worden gedaan door MeMo² en in goede banen worden geleidt door het Data Science Center. Verder zal je ook ondersteunend werken om de verschillende onderzoeken tijdig af te ronden doormiddel van het uitzetten van de onderzoeken onder het panel en onder de THX. gebruikers.

Je zorgt dat afspraken en planningen scherp worden nageleefd (intern en extern) en zal op zoek gaan naar mogelijkheden om bestaande processen efficiënter en effectiever in te richten. Je bent verantwoordelijk voor ontwikkelingen op het gebied van het consumentenpanel, bijbehorende Survey onderzoeken, maar ook in de THX. app. Er wordt van je verwacht dat je de spil in het web bent voor de verschillende onderzoeken en het uitvoeren van een continu proces om Survey/App onderzoek te innoveren en het consumentenpanel te onderhouden (het creëren van een continue aanwas van nieuwe gebruikers en bestaande gebruikers zoveel mogelijk tevreden houden) door bijvoorbeeld nieuwe, innovatieve manieren van panelwerving te onderzoeken.

Jij wordt dus enthousiast van;

Als Lead Audience word je enthousiast van organisatie en structuur. Indien die op enig moment niet voorhanden is, is het voor jou belangrijk om deze terug te krijgen. Je houd ervan eerste aanspreekpunt te zijn en kan een team aansturen om tijdig, kwalitatief werk af te leveren. Je krijgt vrijheid om nieuwe wervingen op te zetten, te ontwerpen en te testen op nieuwe gebruiker. Het lijkt je leuk om in direct contact te staan met onze gebruikers (wat zorgt ervoor dat ze enthousiast zijn en vaker meedoen, maar ook wat kan er beter). Je kan aan de gang met nieuwe systemen en maakt snel stappen maken bij het opzetten van audiences in binnen- en buitenland.

Vereisten

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal en goede beheersing van Engels in woord en geschrift;
  • Ervaring in Excel/Spreadsheets (een IF of VLOOKUP formule in Excel is voor jou geen tovenarij);
  • Photoshop, PowerBI, SQL, HTML/CSS kennis gaan je helpen, maar zijn geen vereiste.

Waar je jezelf in terug moet zien:

  • Je bent georganiseerd, zelfs in omvangrijke projecten;
  • Je hebt interesse in Marketing en Media;
  • Je durft kritisch te zijn op bestaande processen;
  • Je neemt leiding en pakt graag projecten zelf op;
  • Je bent handig met computers en staat open voor basis programmeren (HTML/CSS – geen voorkennis vereist);
  • Je vindt het leuk om een brede, praktische functie te krijgen met veel ruimte voor eigen inbreng en groei;
  • Je houdt van een borrel op zijn tijd;
  • Je woont in (de buurt) van Groningen.

Send your application

    UPLOAD YOUR COVER LETTER (MAX. 2 MB)

    UPLOAD YOUR RESUME (MAX. 2 MB)