Client Success Manager (Fulltime)

MeMo² heeft voor de komende jaren ambitieuze internationale (groei)doelstellingen gedefinieerd. En heeft de duidelijk de wens uitgesproken om deze groei o.a. te realiseren bij haar tier 1 accounts (middels actief accountmanagement dooreen Client Success Manager.

Een Client Success Manager is iemand die de brug vormt tussen de belangen van de klant en de belangen van MeMo2. De Client Success Manager is een essentieel onderdeel van het accountteam gezien zij verantwoordelijkheid draagt voor een soepele en prettige samenwerking tussen klant en team. De Client Success Manager is derhalve bewaker van een gezonde balans tussen de belangen van MeMo² en van de klant.

De kerntaken van de Client Success Manager bestaan uit drie belangrijke pijlers:

1). Maximale klanttevredenheid

De Client Success Manager is in feite de ‘Owner’ van de relatie met de klant. Belangrijke verantwoordelijkheden zijn hierbij proces(optimalisatie) omtrent kwalitatieve en tijdige opleveringen door Research & Strategy, initiëren van nieuwe MeMo² producten die inspelen op de behoefte van de klant en het organiseren van een periodieke evaluatie met de klant. Onze klant zal jou zien als een van haar belangrijkste contactpersonen bij MeMo² en daarom beschik je over vaardigheden die nodig zijn voor een klantgerichte relatie waarbij ook de belangen van je MeMo² team worden beschermd. Klanttevredenheid kan immers alleen gerealiseerd worden door een tevreden en goed functionerend team.

2). Maximale teamtevredenheid.

Je werkt in het team nauw samen met je collega’s van Research & Strategy waarbij jij ervoor zorgt dat zij precies kunnen doen wat ze moeten doen om de belangen van je klant te behartigen. Vanuit je functie heb je een duidelijke visie op goed operationeel management van projecten en zorg je voor het implementeren van een eenduidige operationele werkwijze. Dit betekent dat jij vanuit jouw rol verantwoordelijk bent voor een efficiënt proces omtrent het verzamelen en borgen van alle benodigde input voor het onderzoek (o.a. mediaschema’s, creaties, planningen, etc).

3). Maximaal commercieel succes.

Commerciële kansen spot jij als eerste. Vanuit je rol sta je in dagelijks contact met de klant en bent daardoor goed op de hoogte van haar behoefte. Daarbij weet je door je kennis over het productportfolio van MeMo² precies hoe je deze behoefte kan vertalen naar een kans voor MeMo². Zodoende ben je continu op zoek naar  nieuwe commerciële kansen die bijdragen aan de omzetgroei op jouw accounts. Vanuit deze verantwoordelijkheid ben je onderdeel van de commerciële afdeling en bepaal jij (samen met de experts) de beste strategie voor verdere groei bij jouw klanten. Op basis van de door jou gedefinieerde kansen ontwikkel je concrete proposals die je op overtuigende wijze presenteert bij jouw klanten.

 

De Client Succes Manager functie bestaat uit een aantal concrete, belangrijke onderdelen:

  • Onderhouden en uitbouwen van klantrelaties
  • Ontwikkelen, uitvoeren en bijhouden van actieplannen voor verdere groei van jouw klanten (Cross-sell & Upsell)
  • Nastreven en overstijgen van de omzetdoelstelling op jouw accounts
  • Signaleren van klantbehoeften – zowel commercieel als procesmatig
  • Actief netwerken bij klanten waardoor je bouwt aan een rijk en sterk aantal contacten
  • De lead nemen tijdens de onboarding van nieuwe klanten en projecten
  • Updates verzorgen richting de klant over de status van lopende projecten
  • Klanten actief voorzien van updates over nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden MeMo²
  • Kick-off richting betrokken bureaus van (nieuwe) klanten voor onboarding van samenwerking en introductie MeMo²
  • After-sales activiteiten waarmee je klanttevredenheid en mogelijke optimalisaties checkt
  • Periodieke (informele) borrels/activiteiten organiseren met jouw klanten voor optimale klantbinding
  • Proactief meedenken en initiëren van optimalisaties in projectmatige en commerciële processen
  • Actieve interne kennisdeling faciliteren tussen verschillende accountteams door organiseren van interne kennissessies.

 

Randvoorwaarden Client Succes Manager

Voor een Client Succes Manager die in ons bedrijf een zeer belangrijke rol heeft is het van belang dat de persoon beschikt over een aantal concrete kennisgebieden. Wij zien dit als randvoorwaarden. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Kennis en ervaring binnen Media, Marketing, Reclame en Research;
  • Sterke (commerciële) visie op (de toekomst van) het vakgebied van MeMo²;
  • Professionele opstelling zowel intern als extern;
  • Daadkracht en doorzettingsvermogen;
  • Flexibele houding, goed kunnen omgaan met veranderingen/ nieuw situaties;
  • Sales en Marketing ervaring;
  • Projectmanagement ervaring
  • Resultaatgericht;
  • Goed kunnen werken met diverse professionals (o.a. marketeers, data scientists, sales);
  • Proactief en oplossingsgericht (neemt zelf initiatief voor optimalisatie)
  • Sterke vaardigheden in adviserende verkoop;
  • Collegialiteit en integriteit;
  • Beschikt over goed en relevant netwerk;
  • Out-of-the-box denken, zonder (commerciële) doel uit het oog te verliezen;
  • Kennis NL en ENG-taal moet zeer goed zijn;

Aanbod MeMo²

MeMo² biedt een gevarieerde functie in een informele en uitdagende werkomgeving, waarbij je samenwerkt met professionele, enthousiaste en ambitieuze collega’s. MeMo² bied je hierbij graag ruimte voor eigen initiatief. Binnen MeMo2 zal Maxime Noorman van der Dussen verantwoordelijk worden voor de begeleiding. Door intensieve persoonlijke begeleiding kan de Client Success Manager in een versneld tempo een aantal belangrijke zaken leren die een succesvolle loopbaan faciliteren, zoals:

  • Kennis Crossmediale advertising
  • Kennis Brand- & Crossmedia Research
  • Commerciële vaardigheden
  • Media, Reclame & Marketing vaardigheden
  • Onderzoeksvaardigheden (MeMo2 methodiek)
  • Opbouwen Netwerk bij de top 250 global adverteerders
  • Kennis van Innovatietrajecten

 

Wat bieden wij jou?

  • Een unieke kans in een succesvol bedrijf met veel young professionals
  • Een diverse rol met doorgroeimogelijkheden
  • De kans om met interessante (internationale) klanten te werken
  • Een plek bij een award winning bureau waar groei en ontwikkelingen hoog in het vaandel staan
  • Een kantoor midden in Amsterdam: Lekkere lunches en gezellige wekelijkse borrels en periodieke kennisdeling via MeMoUniversity’s
  • Ruimte voor eigen inbreng
  • Het gaat om een functie op basis van een 40-urige werkweek met een marktconform salaris
  • Een target-based bonusregeling
  • Vakantiegeld (8% van brutosalaris)
  • Gebruik van de MeMo² pensioenregeling
  • Laptop & Telefoon (gebruik tijdens dienstverband)

Send your application

    UPLOAD YOUR COVER LETTER (MAX. 2 MB)

    UPLOAD YOUR RESUME (MAX. 2 MB)

    CAPTCHA code:
    captcha

    Voer aub de CAPTCHA code hieronder in en druk op “Submit”